Saturday, April 21, 2012

Akhirnyer tercapai juga.......

 MY BABY WHITE
pada mula nya aku dilema juga nk beli same ada nk beli NikonD 5100 atau samsung NX11, tp fotografer tue telah berjaya meyakinkan aku dan aku da tengk sendiri memg banyak funtion dekan NX11 dar Nikon D5100....uhhhhh
akhir nye dapat gak aku membeli sebuah kamera dengan duit sendiri...alhamdulilah... walaupon x seberape..kamera nie samsung NX11 jadi pilihan.. yg telah direkemenkan oleh seorg photografer time aku beli hari tue...aku pon da berabis duit dlm RM 2500 juga la termasuk accesori yg kecik2.. yang best nye camera nie beli memg siap dapat 2 lens lg..tue yg syook. tue.. bayangkan nk beli satu lens pon paling murang RM 400 lebih... uhh..


Aku choose and d' side beli kamera nie sbb banyak kegunaan dia dan bende funtion  leh main.. so banyak bende leh blaja n buat.. cume nk kene pandai n study skit la pasal manualy nyer.. maklum la x penah pakai pon sebelom nie.. stakat kamera digital biase jek dulu2 pakai...

Gambar dia pon sharp dan tajam...screen lcd dia pakai LCD AMOLED.Memandangkan aku nye hobi nie suke ambil2 pic wt suke2 pas tue edit wat video.. last skali aku d'side untuk memiliki satu kamera DSLR yang simpel yg mudah nk bawa travel n tak berape gabak besar sangt...(karg beli besar2, mahal2, x pandai gune,pic x cantik... x guna gak!! ) beli stakat yg termampu n sedang saja suda.. janji senang aku nk bawa pi travel.. ..so aku share skit pic yg br nk waaamap... br nk blajar2... n spec untuk camera dslr samsung NX11..


Samsung NX11 Features:

  • 14.6-megapixel APS-C image Sensor
  • NX Lens Mount
  • i-Function compatible
  • High-quality electric viewfinder
  • 3.0-inch AMOLED Display
  • Smart Auto + various advanced shooting modes
  • MPEG-4, 720p HD video recording
  • RAW image file saving (RAW+JPEG available)
  • Optical image stabilization when using OIS lenses
  • Built-in pop-up flash
  • Super Sonic Sensor Cleaning
  • Powered by Rechargeable Lithium Ion Battery
  • HDMI compatible
  • SD/SDHC card slot
  • Li-ion battery and charger

* jom testing ambil gambar!!!






No comments:

Post a Comment